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  1. Cross Car Beam Multi Optimization

    Cross Car Beam is an important assembly which usually holds all Instrument Panel including HVAC System, Knee Airbags, Steering Column, Radio and many other components. Therefore, the cross car beam has to fulfil many different ...

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  2. JonesCA forum12 registration Existiert in Download / … / 2012 Deutsches LS-DYNA Forum / Documents
  3. Topology optimization with LS-TaSC and Genesis/ESL for crash-loading

    Thema dieses Vortrags ist Topologieoptimierung von Strukturen unter nichtlinear dynamischer Beanspruchung, wie beispielsweise im Crash. Wir zeigen hierzu Anwendungen mit zwei Programmen, zum einen LS-TaSC™ [1] (wird von LSTC ...

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  4. CAE of Thermoplastic Woven Glass Composites (Organo-Sheet)

    Thermoplastic woven glass composites have been identified for high strength with low specific weight and cost. In order to accurately predict and optimize part performance it is essential to have good quality validated material ...

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  5. Aufbau und Kontrolle von LS-Dyna Modellen in HyperCrash

    HyperCrash ist ein schneller und effektiver Preprozessor für den Aufbau von LS-Dyna Modellen. In der übersichtlichen und intuitiven Benutzeroberfläche können sehr einfach Materialien, Lasten, Randbedingungen, Kontakte, usw. definiert ...

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  6. Short Fiber Reinforced Polymers: Part II - Anisotropic Extensions of the SAMP-Model

    In this contribution, a new anisotropic elastic-viscoplastic constitutive model for simulating short fiber reinforced polymers is presented. The new anisotropic SAMP-model addresses the same main features as the isotropic SAMP model ...

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  7. LS Dyna Forum Registration Form Existiert in Download / … / 2012 Deutsches LS-DYNA Forum / Documents
  8. Validation and Optimization of Numerical Simulations by Optical Measurmements of Tools and Parts

    Simulation of forming processes has become an important tool for the current process optimization. It can be supported significantly by modern optical measuring methods based on digital image processing providing full-field ...

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  9. Eine Schnittstelle zur gekoppelten Simulation eines Trefftz-Elements mit LS-Dyna

    Die stetig wachsenden Anforderungen hinsichtlich Sicherheit und Ressourcenschonung bei gleichzeitiger Kosteneffizienz stellen die Automobilindustrie vor große Herausforderungen. Zur Unterstützung des Entwicklungsprozesses setzen viele ...

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  10. Modeling and validation of guided impact test rig with friction

    In the frontal crash test, femur load is one of the evaluation criteria for knee injury. In common practice this load will be measured in the crash test or sled test. A simple test rig has been developed to expedite the evaluation of ...

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