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  1. A New Approach to Springback Compensation in LS-DYNA 971 Existiert in Download / … / 2006 Deutsches LS-DYNA Forum / Metal Forming
  2. Sheet metal forming simulation closing the design loop

    Forming simulation has now reached an acceptable level of accuracy. It is now possible to predict the hardening, the thinning and required forces for sheet metal stamped parts. It is also possible to predict the geometrical defects ...

    Existiert in Download / … / 2006 Deutsches LS-DYNA Forum / Metal Forming
  3. Simulation des Warmumformprozesses Existiert in Download / … / 2006 Deutsches LS-DYNA Forum / Metal Forming
  4. Thermisch-mechanisch gekoppelte Blechumformsimulationen mit LS-DYNA

    In the automotive industry a general tendency to choose steels with enhanced strength for structural parts can be observed. This trend results from the increased lightweight design efforts to satisfy the fleet consumption ...

    Existiert in Download / … / 2006 Deutsches LS-DYNA Forum / Metal Forming
  5. Trends bei der Werkstoffmodellierung und Bewertung von höherfesten Werkstoffen in der Umformsimulation

    Diese Präsentation stellt als Einführung den Status der allgemeinen Umformsimulation dar. Weiterführend werden der Fließort und die Verfestigung von Werkstoffmodellen besprochen, als auch an einem Beispiel der ThyssenKrupp Steel ...

    Existiert in Download / … / 2006 Deutsches LS-DYNA Forum / Metal Forming
  6. Thermal-mechanical Metal-forming Simulations in LS-DYNA Revisited

    In a former contribution (LS-DYNA Forum 2004) the properties of coupled thermal-mechanical simulations in LS-DYNA 970.5424 with reference to element free Galerkin (EFG) elements were assessed for a bulk metal forming test case. Some ...

    Existiert in Download / … / 2006 Deutsches LS-DYNA Forum / Metal Forming
  7. On the numerical analysis of a carillon bell using LS-DYNA with a specific view on model validation

    In this contribution we focus on the validation of a numerical model for a carillon bell. Both, the realization of the numerical model and the experimental set up are described. The results of the experimental and numerical ...

    Existiert in Download / … / 2006 Deutsches LS-DYNA Forum / Implicit
  8. Wenn die Erde bebt: Detailuntersuchungen vor dem Hintergrund der neuen Erdbebennorm mit LS-DYNA

    Weltweit entwickeln Forscher genauere Methoden zur rechnergestützten Beurteilung der Standsicherheit von Gebäuden unter Erdbebeneinwirkung. Im Blickfeld ist dabei meist der Einsturz eines Gebäudes. Erfahrungen aus den Schäden der ...

    Existiert in Download / … / 2006 Deutsches LS-DYNA Forum / Implicit
  9. Simulation des Zusammenbaues und der Funktion unter Last, sowie der Optimierung einer Kunststoffmembran in einer Schmutzwasserpresse mit LS-Dyna implizit

    Mit diesem Bericht soll aufgezeigt werden, wie mit LS-Dyna implizit in sehr einfacher und effektiver Weise eine Zusammenbau- und Funktionssimulation durchgeführt werden kann. Am Beispiel einer Kunststoffmebrane in einer ...

    Existiert in Download / … / 2006 Deutsches LS-DYNA Forum / Implicit
  10. Numerical Analysis of the Balloon Dilatation Process Using the Explicit Finite Element Method for the Optimization of a Stent Geometry

    Endovascular stent surgery is a minimally invasive surgical procedure to treat disorders of the circulatory system as blockage of blood vessels caused by the build up of plaque (fatty deposits, calcium deposits, and scar tissue) in ...

    Existiert in Download / … / 2006 Deutsches LS-DYNA Forum / New Methods
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