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  1. Comparison of EFG and Standard Elements for Thermal-mechanical Metal-forming Simulations

    LS-DYNA 970.5424 simulations of metal-forming with thermal effects due to plastic heating are presented. Standard and element free Galerkin (EFG) elements are used. The results are compared to implicit solutions where possible. The ...

    Existiert in Download / Anwendervorträge / 2004 Deutsches LS-DYNA Forum
  2. Draw Bead Geometry Optimization on Springback of Sheet Forming

    The effect of springback during forming is the main concern. Although it was studied and found that the variable blankholder force reduces this effect for some operations it was not enough due to part complexity. In such cases the ...

    Existiert in Download / Anwendervorträge / 2004 Deutsches LS-DYNA Forum
  3. Validierung der Rückfederungssimulation für hochfeste Stähle und Aluminium mit LS-DYNA

    This presentation introduces the materials which were analysed and the archetype wich was used. After discussing the results, analytics about different simulation parameters are presented.

    Existiert in Download / Anwendervorträge / 2004 Deutsches LS-DYNA Forum
  4. Die Qualität digitaler Prototypen

    Dieser Aufsatz untersucht die Qualität und Aussagekraft von virtuellen bzw. digitalen Prototypen im Vergleich zu physikalischen. Die Aufgabe der Simulation heute heißt, eine möglichst weitgehende Integration in die Prozesskette zu ...

    Existiert in Download / Anwendervorträge / 2004 Deutsches LS-DYNA Forum
  5. Auslegung des Fertigungsprozesses „Biegen im Gesenk“ mit Hilfe der Fertigungs- und Rückfederungssimulation

    New trends in the automobile industry lead to cheaper parts, to a reduction of machine investments and to efficient processes. One way to realize these goals is the application of new technologies for the bending of hollow profiles. ...

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  6. Kriterien zur Bewertung des Mappings von Umformauf Crashsimulation

    Crash-simulations play an important role in automotive companies. From the numerical results, the used materials and the design of the car body panels can be verified and evaluated with respect to the capability to absorb deformation ...

    Existiert in Download / Anwendervorträge / 2004 Deutsches LS-DYNA Forum
  7. A Detailed Numerical Investigation of Insulated Glass subjected to the Standard Pendulum Test

    Structural glazing design must reliably withhold static loads e.g. hand rails loaded by crowds, as well as dynamic loads, e. g. impacting persons or objects. Due to the ideally elastic behavior up to the brittle failure of glass, the ...

    Existiert in Download / Anwendervorträge / 2004 Deutsches LS-DYNA Forum
  8. Numerische Simulation formvariabler Strukturkonzepte axialer Eintrittsleiträder von Turboverdichtern

    The presented work is concerned with the application of LS-DYNA to the mechanical analysis of shape adaptive airfoils in turbomachines. Adjustable Inlet Guide Vanes (IGV) in modern turbo compressors found a broad application and thus ...

    Existiert in Download / Anwendervorträge / 2004 Deutsches LS-DYNA Forum
  9. Numerische Simulation der mechanischen Eigenschaften textiler Flächengebilde Gewebeherstellung

    High perfomance textiles especially woven fabrics made of multifilament yarns are widely spread in technical applications und will gain even more importance in the next years. Through further consequential development of the ...

    Existiert in Download / Anwendervorträge / 2004 Deutsches LS-DYNA Forum
  10. Dynamische Einwirkungen auf Stahlstrukturen – Simulation einer Ansprengung auf eine mögliche U-Bootstruktur

    The underwater pressure field and initial shockwave from a TNT detonation was calculated using the explicit code of LS-DYNA. The effect of this initial shockwave was determined on cylindrical geometries representing a submarine. ...

    Existiert in Download / Anwendervorträge / 2004 Deutsches LS-DYNA Forum
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