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  1. Simulating failure with LS-DYNA in glass reinforced, polypropylene-based components

    Glass fiber reinforced polypropylene (GF-PP) materials are widely used in structural automotive applications. In a previous paper (Bamberg, 2010), the authors presented a method for properly taking anisotropy into account in ...

    Existiert in Download / … / 2012 Deutsches LS-DYNA Forum / Documents
  2. Robustness Analysis in Safety Simulations

    Today safety engineers have to deal with the fear of uncertainly of their simulation results. Complex safety analysis processes, such as FMVSS201U (Interior safety), Pedestrian Impact and dummy positioning and restraining, have a high ...

    Existiert in Download / … / 2012 Deutsches LS-DYNA Forum / Documents
  3. Virtuelles Benchmarking TEC|BENCHTM: Erfahrungen mit der Korrelation von Simulationsmodellen

    Das virtuelle Benchmarking TEC|BENCHTM ergänzt die im konventionellen Hardware- Benchmarking gewonnenen Informationen durch 3D Geometriedaten. Auf diese Weise entsteht ein Simulationsmodell des Wettbewerbsfahrzeugs und erlaubt damit ...

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  4. Comparative study of induced hydrodynamic pressure during the seismic in the water tank.

    The presented paper is focused on the evaluation of different approaches to Fluid-Structure Interaction coupling simulation in Ls-Dyna, finite element analysis code. The investigation has been made on the interaction coupling problem ...

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  5. Automated Post-Processing & Report-Generation for Standard Crash & Safety Tests Simulation

    There are an increasing number of standardized tests, for which a vehicle should comply with. All these tests, usually, require the generation of a standardized report. For the generation of reports for simulated tests, after each ...

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  6. Anwendung stochastischer und geometrischer Analysen zur systematischen Robustheitsbewertung im Strukturcrash

    Getrieben durch neue Anforderungen und Ziele hinsichtlich Funktionserfüllung aber vor allem dem Leichtbau werden moderne Karosserien im Produktentwicklungsprozess zunehmend optimiert. Zielsetzung ist hierbei eine robuste Auslegung der ...

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  7. Untersuchung zur Optimierung von Fahrzeugfrontkonstruktionen hinsichtlich der Einführung des neuen Beinprüfkörpers „FlexPLI“.

    Für die Bewertung der Sicherheit bei Fußgänger-Fahrzeug-Kollisionen wird zurzeit ein Komponententest, bestehend aus vier verschiedenen Testverfahren, durchgeführt. Dabei stellt unter anderem ein Beinprüfkörper den Anprall eines Beines ...

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  8. Using an Optical Measuring System for Identification of Material Parameters for Finite Element Analysis

    Finite element simulations in passive safety applications for the automotive industry have reached the status of a major development tool. Therefore, the prediction, gained by simulation, has reached high levels of quality. Load ...

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  9. Unified parametric car model A simplified model for frontal crash safety Abstract 15jun12

    In addressing crash protection of car front ends, three different energy levels are encountered in the form of pedestrian crashes, low and high speed crashes against obstacles and other vehicles. The aim is to approach vehicle front ...

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  10. Charakterisierung und Modellierung der Anisotropie und des Versagens von dickwandigen Aluminiumprofilen für die Crashsimulation.

    Dickwandige stranggepresste Aluminium-Profile werden häufig im Fahrzeug- insbesondere im Schienenfahrzeugbau verwendet. Bisher liegen kaum Ergebnisse über die Einflüsse der Wanddicke und der Orientierung auf das Verformungs- ...

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